05.05.2018

BARBĂ ALBASTRĂ (3)

de Charles Perrault

Urmare la Barbă Albastră (2)


- Ce s-a întâmplat, spuse el, de nu este cheia de la cămară printre celelalte?

- Probabil, răspunse ea, a rămas sus pe masă.
- Du-te imediat, spuse Barbă Albastră, și adu-mi-o.
După ce încercă să amâne de mai multe ori, ea fu nevoită să-i aducă cheia. Barbă Albastră, uitându-se foarte atent la cheie, îi spuse soției lui:
- Cum a ajuns acest sânge pe cheie?
- Nu știu, răspunse femeia cu voce slabă, mai palidă decât moartea.
- Nu știi, replică Barbă Albastră. Eu știu foarte bine, ai fost în cămară, nu-i așa? Cu siguranță, doamnă; acum vei ajunge și tu acolo, printre doamnele pe care le-ai văzut acolo.
La aceste vorbe ea s-a aruncat la picioarele soțului ei și i-a cerut iertare, cu toate semnele unei pocăințe adevărate pentru neascultarea ei. Ar fi topit și o piatră, atât de frumoasă și întristată era; dar Barbă Albastră avea o inimă mai rece decât orice piatră.
- Trebuie să mori, doamnă, spuse el, și asta deîndată.
- Dacă trebuie să mor, răspunse ea, uitându-se la el cu ochii scăldați în lacrimi, acordă-mi puțin timp să-mi spun rugăciunile.
- Bine, replică Barbă Albastră,  ai jumătate de sfert de oră, nicio clipă mai mult.
* * *
Când ea rămase singură, o chemă pe sora ei, și îi spuse:
- Surioară Ana (acesta era numele ei), urcă, te rog, în vârful turnului, și uită-te după frații noștri, mi-au promis că vor veni azi. Dacă îi vezi, fă-le semn să se grăbească.
Sora ei Ana s-a urcat în vârful turnului, și biata soție speriată striga din când în când,
- Ana, surioară Ana, vezi pe vreunul din ei venind?
Și sora Ana îi răspundea:
- Nu văd nimic decât soarele, care strălucește, și iarba verde crescând.

* * *


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Vizitele voastre mă bucură, părerile voastre mă interesează. Vă mulțumesc !